Digital Actors – from Uncanny Valley to Intelligent Being. Volker Helzle, Tina Ohnmacht, Jonas Trottnow. In: Beyond the Hybrid. Narratives, New Media Experiments and Speculations Touching Art and Science Knowledge Exchange. Chapter 2: Dimensions of Hybridity. Pages 73-84. RIXC Center for New Media Culture and Aalto University. ISBN 978-9934-9119-1-0 |
SIGGRAPH Asia 2024, Educator's Forum: Sustainable VFX: An Educational Challenge. In SIGGRAPH Asia 2024 Educator's Forum (SA Educator's Forum '24). Volker Helzle, Alexander Kreische, Simon Spielmann, Jonas Trottnow. 03.-06.12.2024. Tokyo, Japan. ACM, New York, NY, USA. 5 Seiten. https://doi.org/10.1145/3680533.3697063 |
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CVMP 2024, Short Paper. TRACER: Modular Open-Source Framework for Real-Time XR Collaboration. Jonas Trottnow, Simon Spielmann, Francesco Andreussi, Simon Haag. 18.-19.11.2024. BFO Southbank, London, UK. |
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SIGGRAPH 2024, Immersive Pavilion: Fate of the Minotaur: A scalable location based VR experience. In Special Interest Group on Computer Graphics and Interactive Techniques Conference, Immersive Pavilion. Andreas Dahn, Leszek Plichta, Simon Spielmann, Eduard Schäfer, Justus Blönnigen. 28.07.-01.08.2024. Denver, CO, USA. ACM, New York, NY, USA. 2 Seiten. https://doi.org/10.1145/3641521.3664406 |
CVMP 2024, MAX-R Demo: AnimHost. Jonas Trottnow, Simon Spielmann, Volker Helzle, Francesco Andreussi, Simon Haag. 18.-19.11.2024. BFO Southbank, London, UK. |
CVMP 2024, MAX-R Demo: Digital Location. Jonas Trottnow, Simon Spielmann, Volker Helzle, Alexandru-Sebastian Tufis-Schwartz. 18.-19.11.2024. BFO Southbank, London, UK. |
FANTOCHE 2024, Podiumsdiskussion: AI is a tool Panelisten: Salome Horber, Robbert van Rooden, Jonas Trottnow. 06.09.2024, 09:30 Uhr. Trafo Baden, Schweiz. |
SIGGRAPH 2024, Immersive Pavilion: Demonstration Leuchtturm-Projekt FATE OF THE MINOTAUR 28.07.-01.08.2024. Colorado Convention Center, Denver, USA. |
AboutPop 2024, Podiumsdiskussion: Künstliche Kreativität übernimmt. Was bleibt für die Kreativen? Panelisten: Samira Djidjeh, Robin Hofmann, Eva Kuhn, Volker Helzle. 17.05.2024, 15:15 Uhr. Impact Hub, Im Wizemann, Stuttgart, Deutschland. |
FMX 2024, Immersive XR Demos: Demonstration Leuchtturm-Projekt FATE OF THE MINOTAUR 23.04.2024, 14:00 Uhr. Foyer Bertha-Benz-Saal, Haus der Wirtschaft, Stuttgart, Deutschland. |
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FMX 2024, Podiumsdiskussion: EU XR Moderation: Volker Helzle. Panelisten: Sara Coppola-Nicholson, Chris Ebeling, Marcus Korhonen, Niall Murray, Nicolas Patz. 23.04.2024, 12:15 Uhr. Foyer Bertha-Benz-Saal, Haus der Wirtschaft, Stuttgart, Deutschland. |
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3sat Nano: Mit dem Minotaurus in der virtuellen Welt EMIL & Leuchtturm-Projekt FATE OF THE MINOTAUR auf der FMX 2024. 22.04.2024. |
Naturscheck – Das Magazin für ein neues ökologisches Bewusstsein |
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cineuropa.org |
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Digital Production - Magazin für Digitale Medienproduktion EMIL: Das europaweite Netzwerk für die nächste Generation von Extended-Reality-Projekten (Low-Res, High-Res). Marius Neuberger & Matthias Jakoby. April 2023. |
Digital Production - Magazin für Digitale Medienproduktion Ausbildung für eine grünere Zukunft (Low-Res, High-Res). Fabian Stetzler. März 2023. |
SIGGRAPH Asia 2023, Talks: New Dimensions in Extended Reality Volker Helzle: Introduction to the European Media and Immersion Lab (EMIL). 12.12.2023, 11:15-12:15 Uhr. Sydney Convention Centre, Sydney, Australien. |
UNSW Art & Design: Education Forum x SIGGRAPH Asia Volker Helzle, Juergen Hagler, Masa Inakage 11.12.2023, 11:30-12:30 Uhr. Sydney, Australien. |
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FABW XR DAY 2023, Talks & Public Demonstrator of 'MinoXR' Volker Helzle, Andreas Dahn: Introduction to Horizon Europe project EMIL & FABW's Lighthouse Project 'MinoXR' 29.11.2023. Filmakademie Baden-Württemberg, Ludwigsburg, Deutschland. |
Greening the Industry, Online-Seminar organisiert durch das Erich Pommer Institut Volker Helzle: Green Screens, Green Pixels and Green Shooting. 19.09.2023. Online. |
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Green Screen Lecture Series #1, Online-Seminar organisiert durch die Filmuniversität Babelsberg KONRAD WOLF Volker Helzle, Vincent Maurer: Grüner als Green Screen? 29.06.2023. Online. |
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Digitalgipfel Wirtschaft 4.0: Volker Helzle: Extended Reality in Film, VFX und Animation – wie werden Digitalisierung und technologische Innovation die Inhalte von morgen beeinflussen 22.06.2023, 09:00-18:00. Porsche-Arena, Stuttgart, Deutschland. |
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FMX 2023, Podiumsdiskussion: Evolving Research & Technology for a Minimized Footprint Volker Helzle, Jan Adamczyk, Ben Kent, Jonathan Harris. 26.04.2023, 14:30 Uhr. Bertha-Benz-Saal, Haus der Wirtschaft, Stuttgart, Deutschland. |
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3sat Nano: Zuhause im digitalen Raum? Digital Locations: Die Stuttgarter Container City. 25.04.2023. |
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FMX 2023, EMIL (European Media and Immersion Lab) Workshop Juhani Tenhunen, Marcus Korhonen, Volker Helzle, Alexander Kreische, Jonas Trottnow. 25.04.2023, 14:30 Uhr. Raum Tübingen, Haus der Wirtschaft, Stuttgart, Deutschland. Freier Eintritt, kein FMX-Ticket erforderlich. |
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Visual Media Lab Conference 2023: |
Manchester Animation Festival: Beeing |
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Volker Helzle: Immersive media productions involving light fields and virtual production LED walls in Immersive Video Technologies. ISBN: 9780323917551 |
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SIGGRAPH 2022, Vortrag: Green Screens, Green Pixels and Green Shooting. Volker Helzle, Simon Spielmann, Jonas Trottnow. 08.08.2022, 09:00-10:30 Uhr, West Building, Vancouver Convention Centre, Vancouver, Kanada. https://doi.org/10.1145/3532836.3536235 |
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ACM Siggraph Blog: VR Experience Beeing VR Experience Contributes to Environmental ‘Buzz’ Mai 2022. |
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3sat Nano: Nachhaltige Action und grüne Emotionen - Wie Filmproduktionen klimafreundlicher werden Filmakademie R&D Team. 03.05.2022. |
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Volker Helzle, Simon Spielmann, Jonas Trottnow: Green Screens, Green Pixels and Green Shooting. (English, Deutsch) A report on Virtual Production and its opportunities for sustainable film productions. Februar 2022. |
SWR Science Talk: So revolutioniert digitale Technik den Film Ralf Caspary im Science Talk mit Volker Helzle. 12.11.2022. |
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Viborg Animation Festival, Podiumsdiskussion: Real Time with focus on the future of digital production and output, using real time engines. |
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VES Megabrain Masterclass Vol. 6 |
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XR-Week - XR at Filmakademie Baden-Württemberg |
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Annecy Festival 2022 - MIFA Conference, Podiumsdiskussion: Back to the Future of VR. |
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Kreativ bewegt Industrie, Podiumsdiskussion. |
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FMX 2022, Podiumsdiskussion: Let's Talk about Climate Change and Sustainability in Creative Industries |
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EU Industry Days: XR disrupting established production procedures in Film, VFX and Animation |
SIGGRAPH 2021, Vortrag: Beeing — Nature Inspired VR Journey Felix Bucella. Volker Helzle. Simon Spielmann. |
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SIGGRAPH 2021, Vortrag: Freezing Fire – Automated Light-passes for Stop-motion VFX. Paulo Scatena. |
NEM Summit: EU Project SAUCE - Smart Assets for Reuse in Creative Environments. Volker Helzle. 24.11.2021. Virtual Event. |
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Tech Talks Stuttgart: Virtual Production Special Volker Helzle. 11.11.2021. Filmakademie Baden-Württemberg, Ludwigsburg, Deutschland. |
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ZFiction: Virtual Production and Digital Humans – Current Research and Future Challenges. Volker Helzle. 29.06.2021. Toni-Areal der Zürcher Hochschule der Künste, Zürich, Schweiz. |
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Tagesschau: Im virtuellen Filmstudio. Filmakademie R&D Team. 08.05.2021. |
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3sat Nano: FMX 2021 – Weg mit dem Grün. Filmakademie R&D Team. 04.05.2021. |
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SWR2 Martinee: Revolution der Studiotechnik. |
Spektrum: Wie Deepfakes Hollywood revolutionieren könnten |
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Digital Production - Magazin für Digitale Medienproduktion Hollywood in Mannheim – ein Raum aus Licht. Interview mit Simon Spielmann. November 2020. |
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FXGuide: Finding the Secret SAUCE for Asset Re-use |
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Digipro2020, Beitrag: SAUCE: Asset Libraries of the Future. Jonas Trottnow, Will Greenly, Christian Shaw, Sam Hudson, Volker Helzle, Henry Vera and Dan Ring. 12.08.2020, 11:40-12:20 Uhr. Virtuelle Konferenz. |
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Technology Review 6/2020: Comeback der Toten Interview mit Volker Helzle. Juni 2020. |
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Digital Production 3/20 - Magazin für Digitale Medienproduktion Interview mit Volker Helzle. Mai 2020. |
FMX Spotlight: EU Project SAUCE Filmakademie R&D Team. 14.12.2020, 18:00 Uhr. Online. |
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FMX Spotlight / Tech Talks Stuttgart: Goodbye Greenscreen. Advances in virtual set editing tools and first production tests Filmakademie R&D Team. 03.11.2020, 18:00 Uhr. Online. |
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PICTURE THIS_20: The Power of Real-Time Collaboration Paolo H. Scatena. 06.10.2020. Kopenhagen, Dänemark & online. |
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Simon Spielmann & Felix Bucella: AR-gestützte Bauvisualisierung für Architektur und Planung. 17.09.2020, 9:30-16:00 Uhr. Fraunhofer IAO, Stuttgart, Deutschland. |
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VR Expo 2020: Applikationszentrum VR/AR. Felix Bucella & Leszek Plichta. 23-24.06.2020. Virtuelles Event. |
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Simon Spielmann & Felix Bucella: Best Practice Virtual Production Editing Tools (VPET). Werkzeuge der V/AR zur Architekturvisualisierung aus BIM. 23.01.2020. Fraunhofer IAO, Stuttgart, Deutschland. |
VFXScience.com: Einstein Back to Life |
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Digital Production - Magazin für Digitale Medienproduktion: Projekt SAUCE Volker Helzle, Simon Spielmann, Jonas Trottnow. Dezember 2019. |
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CVMP 2019, Beitrag: Approaching real-time Character Animation in Virtual Productions |
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SIGGRAPH Asia 2019, Technical Briefs: The Potential of Light Fields in Media Productions. Jonas Trottnow, Simon Spielmann, Thorsten Herfet, Tobias Lange, Kelvin Chelli, Marek Solony, Pavel Smrz, Pavel Zemcik, Weston Aenchbacher, Mairéad Grogan, Martin Alain, Aljosa Smolic, Trevor Canham, Olivier Vu-Thanh, Javier Vázquez-Corral, Marcelo Bertalmío. 17.-20.11.2019. Brisbane, QLD, Australien. DOI: 10.1145/3355088.3365158. |
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SIGGRAPH Asia 2019 XR (SA ’19): Super Size Hero. Till Sander-Titgemeyer, Jiayan Chen, Ramon Schauer, Mario Bertsch, Sebastian Selg, York von Sydow, Verena Nomura, Ihab Al-Azzam. 2019. New York, NY, USA. S. 40-41. DOI: 10.1145/3355355.3361876. |
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Film & TV Kamera Ausgabe 10/2019: Bewegtbild 5.0. Matthias Bolliger. Oktober 2019. |
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ACM SIGGRAPH 2019, Poster: VFX fractal toolkit: integrating fractals into VFX pipeline Juraj Tomori. 2019. New York, NY, USA. Artikel 97, 2 Seiten. doi.org/10.1145/3306214.3338543 |
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Andreas Hykade, Volker Helzle: Animation as an example of successful cluster development in the Stuttgart and Baden-Württemberg region. Beitrag für die Wirtschaftsförderung Region Stuttgart. 2019. S. 44-49, 138-145. |
Animago, VES Panel: The state of the German visual effects industry Simon Spielmann: EU-Projekt SAUCE - Smart Assets for re-Use in Creative Environments. 04.11.2019, 18:00 Uhr. Alte Kongresshalle, München, Deutschland. |
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Dokville 2019: Animierte Wirklichkeit – Zwischen Fakt und Fiktion Volker Helzle & Leszek Plichta: Erschaffung digitaler Schauspieler und historischer Charaktere. 28.06.2019, 15:15-16:30 Uhr. Metropol 2, Stuttgart, Deutschland. |
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RBB: Next Reality? Immersive Medien mit Virtual Reality, Augmented Reality, Mixed Reality und 360° Simon Spielmann: Evolution von Virtual Production an der Filmakademie Baden-Württemberg. 25.-26.06.2019. Berlin, Deutschland. |
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Tech Talks Stuttgart: Es werde Licht und Farbe Volker Helzle & Jonas Trottnow: EU-Projekt SAUCE - Smart Assets for re-Use in Creative Environments. 25.06.2019, 18:30 Uhr. Gutbrod, Stuttgart, Deutschland. |
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VES MEGABRAIN Masterclass Vol.3: Efficient facial rigging tools for emotionally believable digital humans Volker Helzle & Kai Götz. 12.06.2019, 19:00 Uhr. Online. |
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NEM Summit 2019: New (Visual) Media Formats Simon Spielmann: SAUCE Projekt: Light Fields for Movie Productions. 22.-23.05.2019. Zagreb, Kroatien. |
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FMX 2019: Tools of Tomorrow: Light Fields Track Light Fields for Movie Productions. Thorsten Herfet (Saarland University), Simon Spielmann (Filmakademie), Jonas Trottnow (Filmakademie). 03.05.2019, 15:15-16:15 Uhr. Bertha-Benz-Saal, Haus der Wirtschaft, Stuttgart, Deutschland. |
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FMX 2019: European Union project SAUCE. Project outline presentation and Q&A session. 30.04.+02.05.2019. Steinbeiss-Saal, Haus der Wirtschaft, Stuttgart, Deutschland. |
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FMX 2019: Real-time Look Development in Katana with VPET - Trixter and Filmakademie R&D 01.05.+03.05.2019. Steinbeiss-Saal, Haus der Wirtschaft, Stuttgart, Deutschland. |
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Schlossgartencampus 2019: R&D @ Animationsinstitut - Vortrag über innovative Technologien am Filmset. Jonas Trottnow. 12.04.2019, 17:00 Uhr. Foyer Schauspielhaus, Stuttgart, Deutschland. |
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VHS Business Thementag 2019: Augmented & Virtual Reality Immersive Storytelling: Tools & Technics in Basics and Specials. Simon Spielmann, Felix Bucella. 20.03.2019. Neckar Forum Esslingen, Esslingen am Neckar, Deutschland. |
CVMP 2018, Poster: |
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SIGGRAPH Asia 2018: Rapture of the Deep. Enzio Probst, Vincent Suttner, Monja Dietrich, Theres Buehler. 2018. New York, NY, USA. Artikel 14, 2 Seiten. DOI: doi.org/10.1145/3275495.3275499. Ausgezeichnet mit dem SIGGRAPH Asia Award "Best Virtual & Augmented Reality Content" |
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Berichte aus dem Karl Steinbuch Forschungsprogramm der MFG Stiftung |
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SIGGRAPH 2018, Vortrag: Digital Albert Einstein, a Case Study Volker Helzle, Kai Götz. New York, NY, USA, 2 Seiten. doi.org/10.1145/3214745.3214782 |
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SIGGRAPH 2018, Vortrag: Augmented Reality for Virtual Set Extension Simon Spielmann, Volker Helzle. New York, NY, USA. 2 Seiten. doi.org/10.1145/3214745.3214783 |
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SIGGRAPH 2018, Beitrag Emerging Technologies: VPET - Virtual Production Editing Tools Simon Spielmann, Volker Helzle, Andreas Schuster, Jonas Trottnow, Kai Götz, Patricia Rohr. New York, NY, USA. 2 Seiten. doi.org/10.1145/3214907.3233760 |
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European Conference on Visual Perception (ECVP): How much evidence do we need for a smile? - ERP correlates of emotional ambiguity. E. Joos, A. Giersch, U. Schaller, R. Rauh, V. Helzle, L. Tebartz van Elst, J. Kornmeier. 2018. Triest, Italien. |
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Digital Production - Magazin für Digitale Medienproduktion: Einstein Lebt. Kai Goetz. April 2018. |
Ars Electronica Festival 2018: ERROR – THE ART OF IMPERFECTION Symposium on Expanded Animation Volker Helzle: Challenges and Opportunities of Virtual Filmmaking. 08.09.2018, 13:30-14:15 Uhr. Linz, Österreich. |
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SIGGRAPH 2018, Vortrag: Visual Visage Volker Helzle, Kai Götz: Digital Albert Einstein, a Case Study. 14.08.2018, 14:00-15:30 Uhr. West Building, Vancouver Convention Centre, Vancouver, Kanada. |
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SIGGRAPH 2018, Vortrag: Augmenting Your Reality. Simon Spielmann, Volker Helzle: Augmented Reality for Virtual Set Extension. 12.08.2018, 14:00-15:30 Uhr. West Building, Vancouver Convention Centre, Vancouver, Kanada. |
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SIGGRAPH 2018, Emerging Technologies: VPET - Virtual Production Editing Tools Simon Spielmann, Volker Helzle, Andreas Schuster, Jonas Trottnow, Kai Götz, Patricia Rohr. 12.-16.08.2018. Exhibit Hall A, West Building, Vancouver Convention Centre, Vancouver, Kanada. |
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VR-Expo: Interactive VR Cinema / VPET @ Animationsinstitut Volker Helzle, Christian Müller. 05.07.2018, 15:00 Uhr. Arena 2036 University Stuttgart, Stuttgart, Deutschland. |
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FMX 2018: Virtual Production Track Volker Helzle, Simon Spielmann: Evolution of Virtual Production at a Film School. April 2018. Stuttgart, Deutschland. |
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ANIVAE-2018 held in conjunction with IEEE Virtual Reality 2018, Keynote: Immersion in Digital Animation Research and Education. Volker Helzle: 1st Workshop on Animation in Virtual and Augmented Environments. 19.03.2018. Reutlingen, Deutschland. |
2017 Publikationen
SIGGRAPH Asia 2017: Data-Driven Animation Techniques (D2AT) Workshop. Creating Generic Data-driven Face Rigs for Digital Actors.
Volker Helzle, Kai Götz, Diana Arellano. 27.11.2017, 14:20-14:40 Uhr.
Digital Production - Magazin für Digitale Medienproduktion: Simulationen mit Höchstleistung berechnen.
Ari Harjunmaa. Dezember 2017. S. 64-68.
CVMP 2017, Poster: Next Level Consumer Devices for Virtual Production. Demo of latest VPET version supporting Apple ARKit.
Volker Helzle, Simon Spielmann. 11.-12.12.2017. BFI Southbank, London, UK.
SMPTE Mot. Imag. J.: Dreamspace: a platform and tools for collaborative virtual production.
O. Grau, V. Helzle, E. Joris, T. Knop, B. Michoud, P. Slusallek, P. Bekaert, J. Starck. August 2017.
SIGGRAPH 2017, VR Village
Dimosthenis Gkantzos, Jan Fiess, Lukas Gotkowski, Aleksandra Todorovic: Dream Makers
August 2017. Los Angeles, CA, USA. 2 Seiten. DOI: 10.1145/3089269.3089278
Universal Access in the Information Society: Interactive testbed for research in autism - the SARA project
Diana Arellano, Reinhold Rauh, Benjamin Krautheim, Marc Spicker, Ulrich Max Schaller, Volker Helzle, Oliver Deussen.
2017. Springer-Verlag Berlin Heidelberg. DOI: 10.1007/s10209-016-0521-9
2017 Präsentationen
SIGGRAPH Asia 2017: Data-Driven Animation Techniques (D2AT) Workshop
Volker Helzle, Kai Götz, Diana Arellano: Creating Generic Data-driven Face Rigs for Digital Actors.
27.11.2017, 14:20-14:40 Uhr.
CVMP 2017: Next Level Consumer Devices for Virtual Production.
Volker Helzle, Simon Spielmann: Demo of latest VPET version supporting Apple ARKit.
11.-12.12.2017. BFI Southbank, London, UK.
ETN-FPI Workshop “Visual data capture”
Volker Helzle, Simon Spielmann: Expectations towards practical Lightfield technology.
06.11.2017. Fraunhofer IIS, Erlangen, Deutschland.
Tech Talks Stuttgart. Diana Arellano: When machines learn – An Overview.
11.10.2017. Theater Rampe, Stuttgart, Deutschland.
FMX 2017. Simon Spielmann, Andreas Schuster: VPET live demonstration - Showcasing enhancements to the VPET tools for virtual production.
Mai 2017. Haus der Wirtschaft, Stuttgart, Deutschland.
FMX 2017: Tools of Tomorrow
Annekatrin Baumann, Ari Harjunmaa, David Körner: High-Performance Computing for Artistic Content Creation.
Mai 2017. Haus der Wirtschaft, Stuttgart, Deutschland.
2016 Publikationen
SIGGRAPH ASIA 2016, Technical Briefs: VPET – A Toolset for Collaborative Virtual Filmmaking
Simon Spielmann, Andreas Schuster, Kai Götz, Volker Helzle.
2016. New York, NY, USA. Artikel 29, 4 Seiten. DOI: 10.1145/3005358.3005370
IBC 2016 Conference: Dreamspace: a platform and tools for collaborative virtual production
Oliver Grau, Volker Helzle, Eric Joris, Thomas Knop, Brice Michoud, Philipp Slusallek, Philippe Bekaert, Jonathan Starck.
2016. S. 31. DOI: 10.1049/ibc.2016.0031
ACM Symposium on Applied Perception (SAP '16): Emotion Recognition in Autism Spectrum Disorder: Does Stylization Help?
Marc Spicker, Diana Arellano, Ulrich Schaller, Reinhold Rauh, Volker Helzle, Oliver Deussen.
2016. New York, NY, USA. S. 97-104. DOI: 10.1145/2931002.2931004
SIGGRAPH 2016 VR Village: Longing for Wilderness
Marc Zimmermann, Volker Helzle, Diana Arellano.
2016. New York, NY, USA. Artikel 13, 2 Seiten. DOI: 10.1145/2929490.2932423
Digital Production - Magazin für Digitale Medienproduktion: Dreamspace am Animationsinstitut
Volker Helzle.
April 2016. S. 108-113.
2016 Präsentationen
VeGA Camp 2016: Dreamspace: Virtual Production @ Filmakademie Baden-Württemberg.
Volker Helzle, Kai Götz.
21.10.2016. HdM Stuttgart, Stuttgart, Deutschland.
Ars Electronica: Expanded Animation – The Alchemy of Animation
The Other Face of Character Animation. Diana Arellano.
September 2016. Linz, Österreich.
IBC Future Zone: Dreamspace.
Oliver Grau, Simon Spielmann, Volker Helzle.
10.09.2016. Amsterdam, Niederlande.
FMX 2016: DREAMSPACE Live Demonstrations
Simon Spielmann, Andreas Schuster, Volker Helzle.
April 2016. Haus der Wirtschaft, Stuttgart, Deutschland.
2015 Publikationen
SIGGRAPH Asia 2015 Technical Briefs: Depth-Aware Coherent Line Drawings.
Marc Spicker, Julian Kratt, Diana Arellano, Oliver Deussen.
2015. New York, NY, USA. Artikel 1, 5 Seiten. DOI: 10.1145/2820903.2820909
Conference on Visual Media Production (CVMP '15): Intuitive virtual production tools for set and light editing
Jonas Trottnow, Kai Götz, Stefan Seibert, Simon Spielmann, Volker Helzle, Farshad Einabadi, Clemens K. H. Sielaff, Oliver Grau.
2015. New York, NY, USA. Artikel 6, 8 Seiten. DOI: 10.1145/2824840.2824851
Joint Conference on Facial Analysis, Animation, and Auditory-Visual Speech Processing (FAAVSP-2015):
An artistic and tool-driven approach for believable digital characters.
Volker Helzle. 2015.
International Conference on Human Computer Interaction (Interacción '15): The SARA Project: An Interactive Sandbox for Research on Autism
Diana Arellano, Volker Helzle, Ulrich Max Schaller, Reinhold Rauh, Marc Spicker, Oliver Deussen.
2015. New York, NY, USA. Artikel 17, 4 Seiten. DOI: 10.1145/2829875.2829884
Intelligent Virtual Agents: On the Trail of Facial Processing in Autism Spectrum Disorders
Diana Arellano, Ulrich Max Schaller, Reinhold Rauh, Volker Helzle, Marc Spicker, Oliver Deussen.
2015. Ausgabe 9238, Reihe "Lecture Notes in Computer Science", S. 432-44. DOI: 10.1007/978-3-319-21996-7_46
Digital Representations of the Real World: How to Capture, Model, and Render Visual Reality
Facial Capture and Animation in Visual Effects
Darren Cosker, Peter Eisert, Volker Helzle.
2015. A K Peters/CRC, S. 305-316. DOI: 10.1201/b18154-26
Digital Representations of the Real World: How to Capture, Model, and Render Visual Reality
Virtual Production
Volker Helzle, Oliver Grau, Thomas Knop.
2015. A K Peters/CRC, S. 347-357. DOI: 10.1201/b18154-29
Ludwigsburger Kreiszeitung: Wie Trickfilmer Autisten helfen wollen
Wenke Böhm. 10.03.2015.
Evangelischer Pressedienst: Alltagshilfe für Autisten aus der Trickfilmkiste
Wenke Böhm. 03.03.2015.
2015 Präsentationen
Animation Studies Summer School: SARA – Stylized Animations for Research on Autism.
Diana Arellano. 16.-18.09.2015. Tübingen, Deutschland.
STAGE@PLAY: Research and Development at Filmakademie Baden-Württemberg.
Volker Helzle. 16.07.2015. Stuttgart, Deutschland.
Games 4 Change Europe (G4CE) Festival: Real-time Stylized Animations And Its Use In Autism Research
Diana Arellano. 15.-16.06.2015. Paris, Frankreich.
FMX 2015: When Might Less be More?
Diana Arellano, Volker Helzle, Ulrich Max Schaller, Reinhold Rauh, Marc Spicker, Oliver Deussen.
05.-08.05.2015. Stuttgart, Deutschland.
FMX 2015: DREAMSPACE Demonstrator
Simon Spielmann, Andreas Schuster, Volker Helzle. 05.-08.05.2015. Stuttgart, Deutschland.
2014 Publikationen
CVMP 2014, Poster: Real-time hair rendering with screen space adaptive level of detail
Markus Rapp, Simon Spielmann. 2014.
CVMP 2014, Poster: Multicamera based automated rotoscoping & depth map estimation using patchmatch
Jonas Trottnow, Simon Spielmann, Volker Helzle. 2014.
Journal of Universal Computer Science (JUCS) special issue on "Trending Breakthroughs in Human-Computer Interaction":
Let me listen to Poetry, let me see Emotions.
Diana Arellano, Cristina Manresa-Yee, Volker Helzle.
2014. 20(7), S. 1006-1025. DOI: 10.3217/jucs-020-07-1006
Intelligent Virtual Agents (IVA): Animated Faces, Abstractions and Autism
Diana Arellano, Volker Helzle, Ulrich Max Schaller, Reinhold Rauh.
2014. Ausgabe 8637, Reihe "Lecture Notes in Computer Science", S. 22-25. DOI: 10.1007/978-3-319-09767-1_3
SIGGRAPH 2014 Talks: Dark matter: a tale of virtual production
Yafes Sahin, Simon Spielmann and Martin Backhaus.
2014. New York, NY, USA. Artikel 25, 1 Seite. DOI: 10.1145/2614106.2614195
Articulated Motion and Deformable Objects: 8th International Conference, (AMDO 2014):
Mood and its mapping onto Facial Expressions.
Diana Arellano, Francisco J. Perales, Javier Varona.
2014. Springer International Publishing, S. 31-40. DOI: 10.1007/978-3-319-08849-5_4
CHI '14 Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems: The Muses of Poetry
Diana Arellano, Volker Helzle. 2014. S. 383-386. DOI: 10.1145/2559206.2574771
Transkription von Video- und Filmdaten in der Qualitativen Sozialforschung:
Die Bedeutung von Mimik und Emotion im Animationsfilm, visuellen Effekten und Transmedia.
Volker Helzle.
2014. Springer VS (Christine Moritz ed.), S. 221-232. DOI: 10.1007/978-3-658-00879-6_9
Transkription von Video- und Filmdaten in der Qualitativen Sozialforschung:
Beschreibung von täglichen Ereignissen für die Kontextrepräsentation.
Diana Arellano, Javier Varona, Francisco J. Perales.
2014. Springer VS (Christine Moritz ed.), S. 205-219. DOI: 10.1007/978-3-658-00879-6_8
2014 Präsentationen
International conference on Innovative Technologies (IT) for Autism (ASD) - ITASD 2014:
Stylized Animations for Research on Autism – The SARA Project (Conference recording).
Ulrich Max Schaller. 03.-04.10.2014. Paris, Frankreich.
Informatik 2014: Die Informatik geht ins Kino
Simon Spielmann. 22.-26.09.2014. Stuttgart, Deutschland.
Games 4 Change Europe (G4CE) Festival: SARA - A new way of learning emotions in Autism
Diana Arellano. Juni 2014. Paris, Frankreich.
Publikationen vor 2014
SIGGRAPH Asia 2013, Art Gallery: The next generation poetic experience
Diana Arellano, Volker Helzle. 2013. New York, NY, USA. Artikel 19, 7 Seiten. DOI: 10.1145/2542256.2542258
Workshop on Emotion and Computing – Current Research and Future Impact in KI 2013: Advances in Artificial Intelligence
Automatic speech for poetry - the voice behind the experience.
Diana Arellano, Cristina Manresa-Yee, Volker Helzle. 2013. S. 26–33. DOI: 10.1007/978-3-642-40942-4
SIGGRAPH 2013, Studio Talks: Alternative performance capturing
Michael Bußler, Simon Spielmann, Nicole Rothermel, Volker Helzle. 2013. DOI: 10.1145/2503673.2503682
SIGGRAPH 2013, Talks: On-set depth capturing for VFX productions using time of flight.
Simon Spielmann, Volker Helzle, Rahul Nair. 2013. DOI: 10.1145/2504459.2504475
CHI '13 Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems (CHI EA '13):
A motion-based interface to control environmental stimulation for children with severe to profound disabilities
Cristina Manresa-Yee, Joan Jordi Muntaner, Diana Arellano. 2013. S. 7-12. DOI: 10.1145/2468356.2468359
Proc. Symposium on Artifcial Intelligence and Poetry - AISB 2013: The muses of poetry - in search of the poetic experience
Diana Arellano, Simon Spielmann, Volker Helzle. 2013. S. 6-10. ISBN: 978-1-908187-30-7
International Conference on Agents and Artificial Intelligence - Volume 2, ICAART, SciTePress:
Ontologies for Authoring, or Authoring Ontologies?
Diana Arellano, Javier Varona, Volker Helzle. 2013. S. 364-369. DOI: 10.5220/0004330503640369
Digital Production - Magazin für Digitale Medienproduktion: Forschung an der Filmakademie
Volker Helzle. Januar 2013. S. 136-141.
Technologie Review - Das Magazin für Innovation: Die Verwandlung (Review about novel alternative Motion Capture Developments)
Siegfried Tesche. 21.11.2012.
heise online: Performance Capture: Leichter zum Gollum werden (Review about novel alternative Motion Capture Developments)
Gregor Honsel. 28.11.2012.
CVMP 2011: Emote, a new way of creating animated messages for web enabled devices
Volker Helzle, Simon Spielmann, Nils Zweiling. 2011.
SIGGRAPH ASIA 2010, Sketches: EmoCoW - An Interface for Real-Time Facial Animation
Clemens Sielaff.
2010. New York, NY, USA. Artikel 40, 2 Seiten. DOI: 10.1145/1899950.1899990
SIGGRAPH 2004, Sketches: Adaptable Setup for Performance Driven Facial Animation
V. Helzle, C. Biehn, T. Schlomer, F. Linner.
2004. S. 54. DOI: 10.1145/1186223.1186291
Präsentationen vor 2014
Dragon Days Fantastikfestival: Äffle & Pferdle - vom Pausenfüller zum Medienstar
Heiko Volz, Volker Helzle.
14.07.2013. Literaturhaus Stuttgart, Stuttgart, Deutschland.
FMX 2013: The Muses of Poetry. Installation at the Forum/Marketplace
Diana Arellano, Simon Spielmann, Michael Bußler, Volker Helzle.
23.-26.04.2013. Haus der Wirtschaft, Stuttgart, Deutschland.
FMX 2013: Science Meets Art - Joint Research on Creating Tools for the Stereo/post-Processing Pipeline
Michael Bußler, Daniel Kondermann, Rahul Nair, Simon Spielmann.
23.-26.04.2013. Haus der Wirtschaft, Stuttgart, Deutschland.
VeGA Camp: Forschung & Entwicklung am Institut für Animation der Filmakademie Baden-Wuerttemberg
Diana Arellano, Simon Spielmann.
05.04.2012. Stuttgart Media University, Stuttgart, Deutschland.
Diana Arellano: R&D at the Filmakademie, TD studies and FMX 2013.
05.12.2012. Artificial Intelligence Group, University of Bielefeld, Bielefeld, Deutschland.