• A-
  • A+

S.M.I.L.E.

S.M.I.L.E. is an interactive children's picture book for kids from age five to seven. With the help of augmented reality, S.M.I.L.E. allows for interaction between the readers and the game’s world. The S.M.I.L.E. universe is made up out of different planets that are depicted in the puzzle’s illustrations. In the course of the interaction, the children will help the book’s protagonists with their personal problems which actively fosters the children’s emotional development.

The Team

Die Idee für das Projekt S.M.I.L.E hatte Daniel Bahr. Als Art Director und Motion Designer kümmert er sich um die visuelle Gestaltung und die Animationen. Creative Producer Michael Schranner hält das Team zusammen, Producerin Daniela Drewke durchforstet den Markt, recherchiert nach Chancen und verwaltet die Ressourcen. An Konzept und Ideen arbeitet Filmemacher Lukas Karwan und behält auch die pädagogischen Aspekte im Auge. Sounddesigner Marc Fragstein gibt dem Projekt den passenden Ton, während André Wruszczak die Programmierung der App verantwortet. Mit Look und Zeichnungen ist die Illustratorin Jasmin C. Dreyer betraut.

Mehr zum Team im Steckbrief bei MFG Kreativ im Vorfeld der Frankfurter Buchmesse.